Dit is de moeder der dividendaandelen

- Bonusdividend in aantocht -

Ook na 125 jaar een onvermoeibare dividendbetaler

En deze dividendreus is terug ondergewaardeerd
  

 
Dit jaar heeft Procter & Gamble iets te vieren. De onderneming keert namelijk al 125 jaar op rij dividend uit aan haar aandeelhouders, waarvan het de afgelopen 59 jaar ook nog eens elk jaar is verhoogd.

125 jaar, laten we even terugrekenen, dat is dus al sinds 1890!! Wat een fantastische prestatie. Het betekent dividend uitkeren tijdens WO I en II, de crisisjaren 30, menig economische crisis en ook de financiële crisis van 2008 - 2009. Daarbij weet P&G het dividend sinds 1956 nog elk jaar te verhogen. Dat is bijna 60 jaar!

Wat een trackrecord! Daarmee heeft de onderneming een reputatie hoog te houden.
  

Al meer dan 175 jaar geschiedenis

P&GSinds de kaarsenmaker William Procter en de zeepmaker James Gamble in 1837 het bedrijf oprichtten, houden al zeven generaties of PG-ers zich bezig met het ontwikkelen en verkopen van producten die we dagelijks gebruiken. De twee heren waren waarschijnlijk nooit samen een bedrijf begonnen, als hun beider echtgenotes geen zussen waren en schoonpapa de twee heren ervan overtuigde elkaar niet te beconcurreren maar zakenpartners te worden.

Al relatief snel, in 1859, heeft PG 80 werknemers in dienst en een omzet van 1 miljoen dollar. Naar toenmalige maatstaven, een gigantisch bedrag. De echte vlucht in naamsbekendheid maakt P&G echter pas ten tijde van de Amerikaanse Burgeroorlog (1861-1865). P&G draait dag en nacht door om kaarsen en zeep aan de Federale troepen te leveren. Bij thuiskomst van de oorlog hebben allen Procter & Gamble producten op zak.

P&GHét product waarmee P&G echt bekend wordt, is Ivory zeep. Een goedkope witte zeep van hoge kwaliteit, ontwikkeld door de zoon van oprichter Gamble in 1879. Het succes van Ivory verandert P&G van een groot bedrijf in een multinational. Als de radio in de jaren 1920 en 1930 steeds populairder wordt, sponsort P&G met zijn zeep een aantal radioprogramma's. De shows staan zo al snel bekend als "soap opera's"...

Tal van nieuwe producten en merknamen worden in de jaren daarop geïntroduceerd. Zoals Tide wasmiddel in 1946 en Prell shampoo in 1947 en in 1955 de eerste fluoride tandpasta van P&G Crest. Eén van de meest revolutionaire producten is toch wel de introductie van Pampers in 1961. Er volgen nog vele andere producten en bedrijven die aan P&G worden toegevoegd, waaronder voor ons bekende namen als Old Spice en Max Factor.

A-merken kampioen

In 2005 neemt de multinational Gillette over waardoor P&G de grootste consumentengoederenproducent wordt en Unilever van de eerste plaats stoot.

De lijst met A-merken die het bedrijf na 2005 bezit, is indrukwekkend en juist deze indrukwekkende lijst werd voor P&G een beetje het probleem. Het bedrijf had zoveel matig presterende haar- en verzorgingsproducten, dat de tijd, geld en moeite die het kost deze producten te beheren, niet in verhouding stonden tot de opbrengsten.

Voormalig CEO Bob McDonald was echter zeer terughoudend in het afstoten van merken maar in de vier jaar, van 2009-2013 dat hij aan het roer stond, daalde de netto winst van P&G met ongeveer 20% en verloor het marktaandeel van veel producten aan de concurrentie.
  

Een nieuwe strategie

P&GVorig jaar augustus kondigde P&G aan ongeveer de helft van zijn merken te willen verkopen om zich te kunnen focussen op de 70-80 merken die voor meer dan 90% bijdragen aan het resultaat. Welke merken precies in de verkoop gingen, maakte PG niet bekend. Het mooiste is, P&G kan haar slecht presterende merken verkopen zonder dat dit echt invloed zal hebben op de inkomsten.

Toch gaat het in de nieuwe strategie niet alleen maar over verkopen. PG stapt ook weer in een productlijn die het in de jaren 90 had ontwikkeld en uiteindelijk weer heeft verkocht. Achteraf gezien, was P&G waarschijnlijk zijn tijd te ver vooruit, toen ze het luiermerk voor volwassenen Attends ontwikkelde. Vandaag de dag stijgt de volwassen luierverkoop echter met 8% per jaar, waardoor ze één van de snelst groeiende huishoudelijke producten in de wereld zijn.
  

Nu een jaar later

Aangezien de opbrengst uit Febrèze lekkerder ruikt dan die van parfums, zijn dividendbeleggers zeer gecharmeerd van de geur van P&G's laatste zet.  De consumptiegoederenreus en dividendkampioen kondigde vorige week aan 43 van haar beauty en haarverzorgingsproducten te verkopen voor $12,5 miljard aan Coty inc.  Eerder dit jaar al verkocht P&G haar Duracell batterijen aan Berkshire Hathaway Inc. voor een bedrag $4,7 miljard.

Met deze verkopen keert P&G terug naar de producten die ze het best beheersen zoals Tide, Pampers en alle andere huishoudelijke producten die consumenten met bakken tegelijk kopen. Want dat kan P&G als geen ander. Ze zijn een meester in het creëren van een miljarden business door consumenten een heerlijk ruikend huis te geven, boven dat van een schoon.
  

Waarom een mooi GroeiDividend aandeel

Voor GroeiDividend-beleggers is er ook ander goed nieuws. P&G heeft aangekondigd de komende 4 jaar $70 miljard uit te keren aan haar aandeelhouders in de vorm van inkoop van eigen aandelen en het uitkeren van dividend. Het zal me dan ook niet verbazen als P&G het geld van de opbrengsten zal gaan gebruiken voor het uitbetalen van een bonusdividend en/of om het huidige dividend sterk te laten stijgen.

Want zelfs in de afgelopen jaren van teruglopende omzet heeft P&G goed voor haar aandeelhouders gezorgd. Het is gewoon een onderdeel van de bedrijfscultuur. P&G betaalt niet voor niets al 125 jaar op rij onafgebroken dividend, waarvan het de afgelopen 59 jaar elk jaar het dividend heeft verhoogd.

Het aandeel noteert momenteel -12,5% onder het 52-weeks high en is volgens de GroeiDividend-methode terug ondergewaardeerd. Tegen de huidige koers komt het dividendrendement op 3,3%. Met het aangekondigd dividendbeleid voor de komende 4 jaar, is een oplopend dividendrendement richting 5% bijna gegarandeerd.

Hoe zeker wilt u het hebben?
  

GroeiDividend aandelen blijven
een geweldige investering

Mijn naam is Eveline Vrisekoop en ben auteur van de GroeiDividend nieuwsbrief. Een nieuwsbrief die zich concentreert op aandelen van hoogwaardige bedrijven, die er een gewoonte van gemaakt hebben hun dividend regelmatig te verhogen. Ik noem deze aandelen de Alsmaar Meer Dividend Betalers (AMDB's)

Voor de bezitters van de aandelen is dat heel aantrekkelijk, want zij zien het rendement op hun aandelen elk jaar verder stijgen.

Maar dividend heeft nog een functie. Wij meten dagelijks de verhouding van koers en dividendrendement en zetten dit af tegen de historie. Wij kunnen zo exact bepalen wanneer een aandeel is ondergewaardeerd of niet.

Zo helpt de GroeiDividend-methode niet alleen met de keuze van de aandelen, maar ook met de juiste timing om de aandelen aan te kopen. Daarvoor hebben wij een grafiek ontwikkeld op basis waarvan wij voor elke AMDB kunnen bepalen of deze ondergewaardeerd is of niet.

Een handig hulpmiddel, dat geen enkele andere Nederlandse nieuwsbrief u kan bieden. U kunt zo in één oogopslag zien welke aandelen in mijn lange lijst van 261 AMDB's zijn ondergewaardeerd.

Natuurlijk is het ene ondergewaardeerde aandeel koopwaardiger dan het andere. Daarom maak ik voor mijn lezers elke maand een nieuwsbrief met daarin mijn Favorieten van de maand. Een selectie van eersteklas AMDB kwaliteitsaandelen die ondergewaardeerd zijn.

Deze kooptips worden geselecteerd na een grondige analyse, die ik voor mijn aandelen regelmatig doorvoer.
      

Maar GroeiDividend doet meer

Als extraatje krijgt u van ons ook te horen wanneer een aandeel overgewaardeerd is en zou kunnen verkopen. U beslist dan zelf of u ze verkoopt en het vrijgekomen vermogen investeert in een op dat moment ander ondergewaardeerd AMDB aandeel.

GroeiDividend biedt u dus ook de mogelijkheid te profiteren van behaalde koerswinsten. Hierdoor geniet u dus dubbel van uw aangegroeide kapitaal.

Als bezitter van AMDB’s slaat u dus twee vliegen in één klap.

U verzekert uzelf van een stijgend inkomen en tegelijkertijd stijgt de waarde van uw belegd vermogen. Zo groeit uw vermogen gegarandeerd.
  

GroeiDividend heeft daarmee een uniek concept!

GroeiDividend is mijn maandelijkse nieuwsbrief, die helemaal is samengesteld rond het idee, dat beleggen niet moeilijk of riskant moet zijn.

Integendeel!

Elke maand ontvangt u van ons de nieuwsbrief met mijn favorieten van die maand, die wij bijzonder aanbevelen. En als extra stuur ik u elke week een overzicht met de laatste dividendaankondigingen en of daarbij sprake is van alweer een dividendverhoging. 

Niet alleen heb ik een lijst met 253 AMDB’s waarmee u een ruime keuze ter beschikking heeft, deze lijst is ook dynamisch. Hij wordt dagelijks geactualiseerd en bij elk aandeel geef ik aan of dat aandeel op dit moment ondergewaardeerd is of niet. Bovendien heb ik van elk aandeel een grafiek, waarin u de koers- en dividendontwikkeling kunt aflezen.

 

Ga ook GroeiDividend beleggen!

Procter & Gamble is slechts één van de voorbeelden van de aandelen die u vindt op mijn lijst met Alsmaar Meer Dividend Betalers. Ook u kunt profiteren van de koerswinsten die dit aandeel kan laten zien.

Als u nu een abonnement neemt op GroeiDividend, heb ik een heel aantrekkelijke aanbieding voor u. Als u een jaarabonnement afsluit, krijgt u er van mij een jaar extra GRATIS bij. Dat betekent dus, dat u voor 2 jaar slechts €179 betaalt. Dat is omgerekend slechts €7,45 per maand!

 

300_1_jaar_gratis.jpg 

 

Ja, u leest het goed. U krijgt GroeiDividend een jaar lang gratis als u deze week een jaarabonnement afsluit. Maar u moet dan wel snel reageren. Uw aanmelding moet voor komende zondagavond binnen zijn om dat jaar gratis erbij te kunnen krijgen. 

U behoort dan gelijk tot de groep abonnees, die exclusief alle informatie krijgt uit onze lijst van 253 Alsmaar Meer Dividend Betalers. 
  

Maar dan moet u wel nu reageren!

Tot zondagavond kunt u van deze aanbieding profiteren.

En u loopt geen enkel risico!

Want ook op deze aanbieding geldt de gebruikelijke niet goed, geld terug garantie. Als enige uitgever van financiële bladen in Nederland en België, geef ik u het niet gebruikte deel van uw abonnement terug, als u niet tevreden mocht zijn. Zonder verder te vragen of moeilijk te doen.

Dat is een harde garantie en daar mag u mij altijd aan houden!

Beleggen in mijn tips is erg eenvoudig. Bij Bink Bank maar ook bij andere banken kunt u mijn aanbevelingen gemakkelijk kopen en verkopen.
 


Nu €200 transactietegoed bij BINCK

BINCK


  

Abonneer HIER 

  

Vorige week verscheen mijn allernieuwste nieuwsbrief met hierin 12 Favorieten van de maand. Twaalf eersteklas tips van ondergewaardeerde bedrijven.

En geloof het of niet maar P&G staat daar niet bij! De 12 aankooptips die ik wel geef, bieden namelijk nog meer perspectief... Zorg daarom dat u ze niet mist!

  Eveline Vrisekoop

Met vriendelijke groet,
100_handtekening.png
Eveline Vrisekoop

 

  

Share this page

 

PS: Ik krijg veel reacties van lezers. Hieronder vindt u er een aantal:

"Even om je te laten weten dat ik je nieuwsbrief een verademing vind. Wat een geweldig systeem! Een prima uitleg in je nieuwsbrief en vervolgens je kooptips opvolgen. Ik ben er ontzettend blij mee." Anita B. - Amsterdam

  

"In eerste instantie was ik nogal sceptisch over uw nieuwsbrief, zulke lage dividendrendementen. Naarmate het abonnement vorderde, hoe enthousiaster ik over uw AMDB's werd. Inmiddels heb ik al menig dividendverhoging te pakken waardoor diverse aandelen een dividendrendement van boven de 5% noteren, nog los van de behaalde koerswinsten. Ik dank u zeer." W.G. Voogd - Weert

  

“Ik lees Groeidividend nu anderhalf jaar en zie steeds meer Alsmaar Meer Dividend Betalers op de beurs. Mij zijn de ogen opengegaan. Vroeger ging ik alleen voor koerswinsten. En die heb ik natuurlijk wel eens gehaald, maar daar stonden dan ook weer koersverliezen tegenover. Ik heb het speculeren vaarwel gezegd. Ik ben nu op een leeftijd, dat ik over enkele jaren van mijn vermogen wil gaan genieten zonder dat ik al teveel inteer. Ik zie nu bij al mijn aandelen het dividend stijgen. En ik vertrouw erop, dat dit jaar en dag door zal gaan. Zo heb ik er straks een aardig inkomen bij en dat gaat nog elk jaar omhoog ook. Eveline, je doet dit ontzetten leuk en ik hoop, dat je nog veel van die meer dividend betalers op de beurs gaat ontdekken….” Bert van K. 

     

“In het begin las ik alleen de nieuwsbrief. Heel informatief, maar ik vind de lijst met 261 Alsmaar Meer Dividend Betalers veel interessanter. Ik ben nog geen nieuwsbrief tegengekomen, die zo’n lange lijst met aandelen volgt. En bij elk aandeel staat een status waar je uit kunt afleiden, of je het aandeel kunt kopen of juist verkopen. Ik vind het een geweldig pluspunt zo’n lijst. Ik raadpleeg hem regelmatig.” Annemiek van H. 

     
 
 300_1_jaar_gratis.jpg
  

  

Direct inloggen

Over Eveline Vrisekoop

Eveline Vrisekoop

Actuele beleggingsresultaten

22-03-2019
Evert: zonder Groeidividend Evert: zonder Groeidividend
$ 20.788,-
Martijn: met groeidividend Martijn: met Groeidividend
$ 145.313,- !
Bekijk het actuele praktijkvoorbeeld

Bekijk hier de video

Een uniek kijkje in de keuken van groeidividend